
„Z uwagi na to, że w ostatnim czasie na portalu Facebook powstały profile o nazwie Lotto Polska (i inne podobnie ułożone nazwy), uprzejmie oświadczamy, że Totalizator Sportowy Sp. z o.o., właściciel marki LOTTO, nie ma z nimi nic wspólnego. Profile te nielegalnie korzystają z logotypu LOTTO, najprawdopodobniej w celu uzyskania korzyści organizując fikcyjne konkursy. Przestrzegamy Państwa przed braniem udziału w tego typu konkursach – Państwa dane osobowe mogą być wykorzystane w sposób niezgodny z prawem. Jako Totalizator Sportowy nie bierzemy odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje, które mogą Państwa spotkać z tego tytułu”.
Tylko w zeszłym tygodniu cyberoszuści postanowili wykorzystać nazwisko znanego piłkarza. W serwisie społecznościowym Facebook krążył wpis, w którym Robert Lewandowski chciał… oddać swoje nowe audi za udostępnienie posta. Trzeba jeszcze tylko „dodać lajka i komentarz”. W niektórych wariacjach tego oszustwa trzeba jeszcze wysłać pewną sumę na konto oszustów. Szybko skopiowano ten patent, wykorzystując wizerunek innych celebrytów.