Co przyniosą nadchodzące lata na rynku laptopów? ASUS zapytał o to konsumentów

Co przyniosą nadchodzące lata na rynku laptopów? ASUS zapytał o to konsumentów
Reklamy

Jakie są przełomowe technologie ostatnich lat? W jaki sposób konsumenci wykorzystują laptopy? Jakie rozwiązania pojawią się w przyszłości. Wnioski z badania są interesujące.

Mijający rok był bardzo ważny dla firmy ASUS – nie tylko z powodu 30. urodzin, ale też premier nowych, innowacyjnych laptopów (w tym modelu ZenBook Pro Duo z dodatkowym ekranem Screenpad Plus). Producent jednak nie zamierza na tym poprzestawać i już zastanawia się nad przyszłością rynku laptopów.

Wspólnie z firmą Nielsen Polska, ASUS sprawdził preferencje konsumentów – respondenci udzielili odpowiedzi na pytania dotyczące sposobu korzystania z laptopów, przełomowych technologii ostatnich lat oraz wizję przyszłości na rynku laptopów. Jakie są wnioski z badania?

Przełomowe technologie w laptopach

Jeżeli chodzi o przełomowe technologie w laptopach, producent podzielił je na zastosowania prywatne i służbowe.

W pierwszym przypadku, jako najważniejsze zmiany wskazano ulepszenie parametrów laptopów pozwalając na konkurowanie z desktopami, wprowadzenie dysku SSD oraz ekran dotykowy. W kontekście służbowym też był to dysk SSD i ekran dotykowy, ale oprócz tego parametry konkurencyjne do komputerów stacjonarnych.

Co istotne, aż 99% badanych użytkowników laptopów uważa co najmniej jedną zmianę w kategorii laptopów za przełomową.

Wielozadaniowość laptopów to fakt

Firma ASUS coraz bardziej stawia na wielozadaniowość i ułatwianie takiego wykorzystania laptopów. Opinie konsumentów zdają się potwierdzać ten trend.

Średnia liczba zastosowań laptopa wynosi aż 10 – wśród najpopularniejszych znalazły się takie czynności jak zakupy online, sprawdzanie informacji w celach prywatnych, korzystanie z bankowości online czy oglądanie filmów i seriali.

Aż 91% respondentów wykonuje na laptopie wiele czynności w tym samym czasie, przy czym ponad połowa wykorzystuje do tego więcej niż jeden ekran.

Drugi ekran w laptopie rzeczywiście może być przydatnym rozwiązaniem. Co piąty ankietowany wskazał wstawienie dodatkowego ekranu jako jedno z trzech najbardziej przydatnych rozwiązań w laptopach prywatnych. W kontekście urządzeń służbowych odsetek odpowiadających wyniósł 31%. Jest jednak jeszcze duże pole do popularyzacji tego rozwiązania – prawie połowa badanych uważa, iż stanie się to standardem branżowym w tym okresie.

Przyszłość rynku laptopów

ASUS zapytał też o przyszłość rynku laptopów – w perspektywie krótkoterminowej (do 5 lat) i długoterminowej (do 30 lat). Czego spodziewają się konsumenci?

W najbliższych latach konsumenci spodziewają się przede wszystkim pełnej komunikacji z pozostałymi urządzeniami w domu, ulepszenia baterii umożliwiające nieprzerwaną pracę przez tydzień oraz obsługi WiTricity, czyli ładowanie bezprzewodowe poprzez przesyłanie energii na odległość.

Dużo ciekawsze wydają się wizje w perspektywie długoterminowej, bo spora część ankietowanych przewiduje bezdotykową obsługę, ultracienką budowę czy zastąpienie ekranu hologramem.

Widać zatem, że przyszłość rynku laptopów rysuje się w optymistycznych barwach. Sporo klientów oczekuje innowacyjnych rozwiązań, a wprowadzenie drugiego ekranu może okazać się standardem w branży – tak jak w przypadku dodatku ScreenPad Plus. W przyszłym roku możemy spodziewać się kontynuacji tej wizji w kolejnych sprzętach firmy ASUS.

 

źródło: benchmark.pl

No comments yet.

Join the Conversation